Հեղուկ գազը կրկին թանկացել է․ նոր գին

Սեղմված գազը կրկին թանկացել է․ նոր գինը, որը շոկի է ենթարկել հազարավոր ավտոմեսիներ, արդեն սկսել է իրեն զգացնել տալ։ Մինչ շատերը փորձում էին հարմարվել նախորդ աճերին, այս անգամ փոփոխությունները հարվածեցին միանգամից ու անողոք։ Եվ ամենասարսափելին այն է, որ, ըստ մի շարք ոլորտային մասնագետների, սա միայն սկիզբն է…

Լցակայաններում հերթերը երկարում են առավոտից․ մարդիկ փորձում են վերջին անգամ լցնել գազը «հին» գնով, մինչև նոր ցուցանակները կհասցնեն տեղադրել։ Մեկ լցակայանի աշխատակից վստահեցրեց. «Գինը փոխվել է երեկ երեկոյան, բայց մարդիկ դեռ չի գիտեն՝ ինչ ակնկալել։ Սա սովորական գնաճ չէ, այլ շղթայական բում, որը կարող է վերաճել խոր ճգնաժամի»։ Բայց գլխավոր հարվածը դեռ առջևում է․ ակնկալվում է, որ բենզինի թանկացումը կազդի ամեն ինչի վրա՝ գյուղմթերքից մինչև հանրային տրանսպորտ։ Մի շարք տնտեսագետներ արդեն հրապարակային զգուշացրել են, որ այս փոփոխությունը կարող է բերել անկառավարելի գնաճի երկրորդ ալիքի։ «Սա այն պահն է, երբ պարզ կարգավորումները այլևս չեն աշխատում։ Գները աճում են ինքնաբերաբար՝ շղթայական և անընդհատ։ Եթե կառավարությունը անմիջապես չմիջամտի, մենք կարող ենք մտնել տնտեսական ցնցումների շրջան»,– նշում է մի մասնագետ։

Բայց իսկական շոկն այն է, որ ստեղծված իրավիճակին զուգահեռ շրջանառվում են լուրեր նոր սակագների, պահանջների ու սահմանափակումների մասին, որոնք կարող են գազը դարձնել երկրի պատմության ամենաթանկ էներգակիրներից մեկը։ Որոշ ներմուծողներ արդեն սկսել են կրճատել ծավալները՝ հայտարարելով, որ այլևս շահավետ չէ շարունակել ներմուծումը։

Մի քանի տեղական ԱԳԼՃ ղեկավարներ ընդունել են, որ վերջին օրերին ստացել են ցուցումներ վերանայել գները՝ «ակնկալվող նոր գների քաղաքականության» պայմաններում։ Ոչ ոք հստակ չի ասում, թե դա ինչ է նշանակում, բայց շատերը ենթադրում են, որ գինը կարող է բարձրանալ ոչ թե մի քանի դրամով, այլ տասնյակ դրամներով։ Եվ հենց դա է առաջացնում իրական մտահոգություն։

Այս իրավիճակում սովորական քաղաքաց uname banyak memerlukan. Ըչ ոք չի իմանում՝ ինչ անել, ինչպես վարվել, ինչի համար պատրաստվել։ Ոմանք մտածում են մեքենան վաճառելու մասին, մյուսները փորձում են գտնել ամենաէժան լցակայանը, իսկ որոշներն ուղղակի լռում են հուսահատությունից։ Իրականությունն այն է, որ այսօր սեղմված գազը այլևս պարզապես վառելիք չէ․ այն դարձել է տնտեսական ճնշման լծակ, որը կարող է ցանկացած պահի կոտրել համակարգը։

Եվ մինչ մարդիկ սպասում են պաշտոնական պարզաբանումների, այս իրավիճակը մեկ բան հստակ ցույց է տալիս․ երկրում գործում է էներգետիկ ռիսկերով լցված մեխանիզմ, որը կարող է պայթել ցանկացած պահի։ Իսկ այս անգամ նոր գների «պայթյունը» արդեն հարվածել է ամենանկախյալ հատվածին։

Ավտոմեքենավարները ասում են, որ վերջին օրերի ընթացքում իրենց ծախսերը բառացիորեն կրկնապատկվել են։ Տաքսիստները, ովքեր առավել շատ են օգտվում սեղմված գազից, արդեն ահազանգում են․ «Եթե այսպես շարունակվի, մենք պարզապես չենք կարողանա աշխատել։ Մարդիկ չեն կարողանա վճարել բարձրացված սակագները, իսկ մենք չենք կարողանա վճարել թանկացած վառելիքի դիմաց… այս ամենը մեզ անուղղակիորեն ստիպում է հրաժարվել երթևեկելուց»։

Սակայն ամենամտահոգիչ տեղեկատվությունը վերաբերում է ներմուծմանը։ Որոշ ներմուծողներ նշում են, որ շուկան բախվել է աննախադեպ անորոշության։ Գների աճի պատճառները ներկայացվում են կիսափակ, անորոշ ու թերի։ Մեկները մեղադրում են համաշխարհային շուկայի տատանումները, մյուսները՝ մատակարարման խնդիրները, իսկ մի մասն էլ կարծում է, որ տեղի է ունենում համակարգային գնաճ, որը դուրս է եկել վերահսկողությունից։ «Եթե այս իրավիճակը չլուծվի, առաջիկա օրերին մեզ սպասվում է գների նոր բարձրացում, և այն կարող է լինել շատ ավելի կտրուկ, քան այժմ»,– զգուշացնում է ոլորտի մի փորձագետ։

Ավտոդիրորդները փորձում են գտնել այլընտրանքներ՝ բենզին կամ դիզելային վառելիք, սակայն դրանց գները նույնպես աճում են։ Արդյունքում մարդիկ հայտնվում են փակուղում՝ είτε պետք է վճարեն անհավատալի մեծ գումարներ, թե հրաժարվեն մեքենա վարելու հնարավորությունից։ Մի վարորդ նույնիսկ ասել է․ «Նույնիսկ «Արսենալից» կատարած կրակոցն ինձ վրա ավելի քիչ տպավորություն էր թողնի, քան այս գների աճը։ Մարդիկ պարզապես չեն դիմանա նման հարվածների»։

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *